090112

Idag har det inte hänt såmycket alls.
Minns inte när jag vaknade med det är alltid så myysigt att vakna bredvid Nellie.
Hon vaknar oftast före mig,och när jag oppnar ögonen så ligger hon och kollarpå mig.
Och jag möts av ett STORT smile varje morgon. Dagen börjar alltid bra =)
Hon ligger och tittar påmig när jag sovermen är aldelles tyst den lilla söttösen <3
Vi låg och drog oss ett bra tag, sedan tyckte jag det var dags att stiga opp.
J låg kvar och sov...och tro mig, han är itne lätt att få upp ur sängen.
Man måstetyp skrika att det brinner eller attnågot annat har hänt för att han ska upp direkt.
Haha, men till slut...efter ja sisodär 1 timma steg han upp.
Kanske för att jag hade satt på Dr. Macdoo och städade till det =P
Haha jag gillar faktiskt säckpipa, det låter så coolt.

När jag pratade i telefon med J igår, när jag va hemma i skogen,så tittade jag ut i hästhagen.
Och då ser jag att ena hästen har rullat över stängslet och bara ligger mellan de 2 hagarna och rullar sig och håller på.
Jag får alltid tokpanik när jag ser att djur är skadade eller nått sådant. Speciellt hästar, bryter dom benet såmåste dom avlivas UUH! SÅ jag slängde på luren och rusade ut, jagdrog i hästen för att den skulle resa sig men icke! Den ville inte det. Testade igen och då stog den upp. Sen pladask ner igen.

Pappa kom ut sedan och hjälpte mig. Hästen hade tydligen kolik.
Så hästen fick gå med pappa runt runt på gården, för lägga sig ner ska dom inte när dom har kolik.
Senare var hästen helt slut. Men veterinären hade varit hemma idag. Och hästen mår bättre! =)



Idag gjorde jag en sak som jag inte brukar göra, ja aldrig faktiskt gjort en gång innan.
Jag spelade på en Jack Vegas maskin=PJag stoppade i högst 30 kr, hade det löst i enkronor.                                   
Och vipps så går man där ifrån med 730 spänn =D
Är riktigt nöjd =)


Imon är det fika med mammorna igen.
Ska bli trevligt var ett bra tag sedan nu =)
Och efter det hem till Viola, väldigt längesedan vi sågs, ska bli kul!

Tjosvejs!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ohh tack för du upptäckte Tarragona! :)

2009-01-26 @ 10:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0