Stinky Morning

Nu är jag hungrig!
Och Jonas slutar om bara en kvart.



Idag vaknade jag av att Nellie stog i sängen och pratade och gapade då och då.
Jag betsämde mig för att stiga upp och göra välling.
Jag kommer ut i tv rummet och känner en monsteriös lukt.
Men den tycks ändå komma från sovrummet jag precis gick från.
Går tillbaka för att se om det kanske skulle bytas på Nellie.
Åh jösses en sån syn jag går till mötes hehe.
Hela sängen behöver sig ett ordentligt byte och kastas in i tvättmaskinen.
Nellie kastas upp på skötborde där jag försöker få bort det värsta, på händer fötter och uuuh runt mun.
Sedan lyfter jag henne under armarna en bit ifrån mig upp till badkaret och fyller det med skummit varmt skönt vatten. Nu är hon ren! hallelujah! Och ligger och dricker sin välling.
Och jag är långt ifrån trött nu. Borde kanske börja varje morgon såhär?

Nä nu ska jag äta frukost, sen väcka Jonas som sja till jobbet.
Och regnar gör det med, mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0