En härlig dag :)

Idag har vi haft en riktigt härlig dag.
Den började med att Nellie och jag traskade till dagis.
Sedan gick jag hem och hängde tvätt och slappade i tv soffan.

sedan plockade jag ihop skötväskan med umbyten och annat.
Och så packades det badkläder.
Och vid kl 13:00 som Emelie hit och vi körde till dagis och hämtade Nellie.
Efter det körde vi till lyckeby och plockade upp hennes 3-åriga dotter Linnea.
Sedan åkte vi in till stan och jag handlade lite saker.
En ny väska till mig själv och ett par skor. Gråa tygskor med snörning, 99kr.
Nellie fick med ett par nya skor.
Ett par söta små DC skor :) (skate skor precis som pappa)
Sedan köpte jag lite söta kläder till henne.
Och innan badet åt vi lite mat på Mc Donald's.

Det var urskönt att sitta och leka med barnen i den varma barnpoolen.
Och Nellie är så modig och bara skrattade när hon råkade ramla helt under vattnet.
Det är ju ganska högt vatten även i den lilla poolen så man får gå efter henne hela tiden eftersom hon inte kan ta sig upp själv om hon skulle ramla.

Mitt i allt badande så hade en ur förmodligen personalen klätt ut sig till kyckling.
En såndär läskig heldräckt med fjädrar näbb och hela köret.
Den stora kyckling vinkade till folket som badade.
Och fick sedan syn på oss, 2 mammor och 2 barn i barnpoolen.
För det var bara vi som var där, skönt!
Han började vinka till oss och Nellie sprang i vattnet mot den stora kycklingen.
Linnea sprang till mamma, för hon blev rädd.
Och sedan kom kycklingen in till oss och började kackla och vinka, då blev Nellie med rädd.
Och där stod den där stora kycklingen och vinkade och kacklade medans våra barn grät.

Nellie tyckte inte alls att det var dags att åka hem sen när vi skulle stiga ut badet.
Men hon tyckte det var väldigt mysigt att vara i min famn i den varma duschen.
Sen fick hon testa att sitta i bastun medans jag torkade henne torr så hon skulle slippa frysa.

Väl klara på badet åkte vi till Maxi och handlade lite.
Tog en sväng förbi Jonas :)
Och sedan hem till landet.
Trodde jag skulle kunna lägga Nellie i sängen direkt för hon somnade i bilen.
Men nej nej, hon vaknade och sa "Mått", så hon fick mat :)
Sedan skulle hon busa ett bra tag med mig i sängen denna gullunge!
Jag är med helt slut efter denna dagen och det ska bli kanon att få sova.

Detta var ju inte bästa mat bilden.
Men det ser ut som vi har köpt så himla mycket mat och dricka haha!


Nellie mumsar i sig

Och Linnea

Badhusbusen Nellie inspekterade alla skåp
och såg efter om det blev lika mörkt i alla när man stängde in sig själv


Söta Linnea :)




En vän till familjen har gått bort idag med.
Hon skulle fyllt 101 år i september i år.
En gammal dam blev hon. Och alltid varit bestämt av sig.
Vila I Frid Greta



Kommentarer
Postat av: DONKEN

fullt upp!

nu har jag fått bronsfärg och massor annan färg så jag kan göra de där tavlorna till vincents rum. kommer såklart lägga ut bilder på dem när det blir klart sen. :)



fattade inte kycklingmannen att han skulle dra, när han skrämde barnen sådär? :S

eeeller vare ett 1a aprilskämt..? :P

pöss pårej

2010-04-02 @ 00:49:02
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Mother, Married & Twenty

svar: ja gör det:)

2010-04-02 @ 12:11:13
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

Söta bilder! :) Glad påsk. Hoppas du får en underbar fredag med nära och kära.

2010-04-02 @ 13:48:19
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Åh vad kul ni verkar ha haft det! :)

Ja eller hur man får passa på o sova nu, blir inte så mkt utav det sen kan jag tänka mig. Ja katter är så härliga. Speciellt den lilla Bamse är världens sötaste. Han är så kelsjuk att det finns inte. Stackars liten han blir helt förstörd om han inte får uppmärksamhet haha! Tur att min pappa är hemma mycket om dagarna :)

2010-04-02 @ 23:20:27
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

Jag förstår honom väl. Om man först trott och kanske sett att det är en kille som ligger i magen men får sen se efter förlossningen att det är flicka så blir man överraskad :) men det skulle absolut inte spela någon roll för mig. Tyvärr finns det personer som blir ledsen om det är fel kön som kommer ut, men då är dem helt bombad i huvudet, ursäkta mitt ordspråk.

2010-04-03 @ 16:11:39
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Eller hur haha disney filmerna är bäst av allt :)! Hur har eran påskhelg varit? :)

2010-04-04 @ 19:15:26
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Postat av: Snart pappa.

Hoppas påsken har varit kanon. ny är det godnatt för mig och ta nya krafter med bloggen imorgon. Får inte heller glömma att Emma går in i v24 imorgon.! :)

2010-04-05 @ 01:24:40
URL: http://pappatobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0