slappdag

Helt slut var jag imorse när Nellie vaknade.
Hon låg i min säng och tjatade om att få måla.

Jag sa: Jag sätt du dig där och måla på pappret.
Jag råkade somna till en stund och vaknade sen och hade glömt att hon hoppat ner från min säng.
(inte det att hon kunde gå iväg från rummet eller så men hon satt iaf på mig när jag vaknade andra gången)
Så jag tänkte vad skönt att hon inte var sur, men jag kände att någon eller något rev mig på armen.
Det var Nellie som var i full gång att färglägga mig.
Min arm var helt rosa och grön med tuschpenna.
Och mitt lakan hade fått gröna ränder.
Plus att Nellie målat ytterligare på sin mage som nu hade alla möjliga färger.

Vi 13:00 tiden frågade jag Nellie om vi skulle "nana" lite.
Och det gjorde vi, vi somnade och vaknade 3 timmar senare.
Inte meningen att jag skulle sova men där låg jag med Nellie på armen i hennes säng.

hon verkar ha kommit in i någon slags tidig trotsålder nu.
Hon skäller på folk och säger "NEJ".
Min bror fick inte klappa katten.
Hunden fick inte gå till Nellies mormor.
Jag får inte borsta tänderna på mig själv.
Och ibland får man sig en smäll i ansiktet.

Innan ikväll hällde hon även ut hundens vattenskål på golvet...
Var ska detta sluta haha?!



Förutom allt blask ute så njuter jag av att se snön försvinna...
Det ska vara plusgrader i några dagar till, sen skulle det bli minus igen.
Men förhoppningsvis hinner den mesta snön smälta bort innan dess.
Fåglarna kvittrar så vårigt ute nu med.

Imorgon ska jag ta itu med att skriva in mig på arbetsförmedlingen..
Och nu ska jag lägga mig och läsa.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Hej, allt bra med er? :)



Jag har just nu 2 tävlingar på min blogg, namnnappar eller varför inte ett presentkort på 200 kr hos barnshoppen. Var med och tävla! :)

2010-03-01 @ 07:39:20
URL: http://sandrastomberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0