onsdag

Ytterligare en mysdag har vi haft här hemma.
En massa snor har det också varit.
Vi har bara varit inne idag med, tänkte ha henne inne tills hon inte är så förkyld längre.

Jag och Nellie satt ett bra tag i min säng idag och lekte med ett par högklackade skor till en barbiedocka.
Hon tyckte dom var jätteroliga att hålla koll på :)

Jag bakade en sockerkaka innan ikväll, med chokladbitar i.
Nellie och jag smaskade i oss smeten sen.
Hela tiden gick hon fram till spisen och tryckte näsan mot glaset och nästan åt upp kakan med ögonen.
Det är dubbelt glas där så det blir inte så varm.

Visst den blev lite skum i utseendet som allt annat jag bakar men god blev den iaf :)

Imorgon ska jag och morfar köra till babyproffsen på förmiddagen, där ska jag kolla om dom har några barnvagnar från 08/09. Eftersom dom säljder dom billigare än årets modeller. Behöver mig en ordentlig sittvagn som går att ta sig fram med i snön här hemma. Och sedan i skogen och på utflykter och sånt.
Den rosa vagnen är ju en stadsvagn, och ska helst inte köras i grus heller.

Har inte direkt några pengar till det nu, men det måste fixas om jag vill komma någonstans med Nelliesen <3

Idag har vi även pottränat ganska mycket.
Tänkte börja ordentligt med det nu. Och nu sätter hon säg på den ibland, och hon vet vad man ska göra där och hur det låter, hon gör "kissljud". Men hon har inte gjort nått i den än.

Skulle gå ut med skit till komposten idag, och snön var högre upp än mina knän.
Fick kämpa mig fram, så ska skotta en liten väg dit imon.




Va på ÖB för några dagar sedan och köpte lite småskit.
Köpte dessa små söta glitterbollarna, tänkte sätta dom på ett drapperi så det blir lite kul.
Dom är i olika storlekar med.
Kan göra armband till Nellie med.
Hon tycker dom små bollarna är jättefina :)
Jag älskar att pyssla men gör inte det så ofta.
Sen tycker jag det är lite mysigt att ha pysselsaker hemma bara.



Nu ska jag gå och lägga mig så jag inte kör i diket imorgon :)

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0