Dag 12: Min vardag

Min vardag...den är då inte så intressant den.
Eftersom jag letar jobb så göra jag lite vad jag känner för.
Helst hade jag inte velat leta jobb heller, jag vill bara ha kul!
Men vem vill inte det.

Vardagen ser ju lite olika ut beroende på om jag och Nellie är hemma hos mina föräldrar eller hos Jonas.
En dag här i skogen ser väl ut som så:

Vi stiger upp 7-7:30 och äter lite frukost.
Eller jag försöker få Nellie att äta nått, men oftast vill hon bara ha varm mjölk.
Vilket hon började dricka när jag hade glömt att köpa ny välling.
Och har inte gjort på ett bra tag nu.
Men hon gillar tydligen varm mjölk.
Och så ligger hon i soffan och tittar på Nick Jr tills det är dags att gå till dagis.

Hon är på dagis till klockan 13:30.
Och under tiden så göra jag.. jaa inte så mkt faktiskt.
Eller så kör jag med morfar. Och nu läser jag på till körkortet, nära nu..hoppas jag.
Har allt bokat!
Men soliga dagar ligger jag på en filt i solen med Dunge bredvid mig och musik i öronen.
Eller gör nått ärende.
Eller helt enkelt somnar framför tv:n.

Efter dagis så blir det oftast lek ute i trädgården med hunden.
Eller så tittar vi på hästarna eller hönsen.
gunga är ju stora favoriten eller fotboll.

För tillfället har Nellie fått dille på att spela datorn, "Kalle Kunskap".

Och vissa dagar är damen mer bestämd än vanligt.
Vilket kan innebära en hel del tjafs mellan mor och dotter ;)

Sen är det nattinatti för Nellie mellan 20:00 och 21:00.
Och har jag otur somnar jag då med, med kläderna på.




Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Det är så sjukt hemskt, börjar nästan lipa! Hur idiotisk kan man vara egentligen? Jag antar att den stackars ödlan dör en plågsam död också, utan luft och mat. :( Jag vill tro att det är ett skämt!!!



Till något roligare: kul med körkortet, nära nu! LYCKA TILL! :D

2011-05-10 @ 21:32:10
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

Mys med valp hoppas de blir en snart:D

Hänger inte med nu... bor du hos Jonas? eller hos päronen eller både och? mys med flytt - lgh, hus?

Pusseliiii

2011-05-10 @ 22:18:44
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: linaa vikken pina

i see då e jag med i svängarna:D Hoppas ni snart hittar någe eget då!! Inge vidare o bo hemma...

Ha en toppen dag stumpan o krama lillan från mig.

2011-05-11 @ 11:33:04
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Vardagen kan låta "trist" ibland - men på något sätt är livet väldigt spännande! :)



Vilken härlig bild med vovven på rygg, och tösen med kvisten!! :)



Sv: Får hunden kortison mot allergin?

2011-05-11 @ 12:22:03
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Viola

Jag älskade också varm mjölk när jag var liten, men hatade oboy haha. Jag tyckte det var skitäckligt och fattade inte hur man kunde gilla det. fas så är det ju inte längre dock:P

2011-05-11 @ 20:13:04
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Henrik Olsson

Sv: Vi får väl hoppas att ni får ordning på den biten! Sånt är ju aldrig kul! :S



En av mina hade väldiga problem med kvalster när han kom till oss, men tack och lov mår han bra idag!

2011-05-12 @ 12:07:43
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0