sjukstuga

Idag har vi bara varit inne Nellie och jag.
När hon kom hem i söndags så hade hon blivit jätte förkyld.
Riktig rosslig hosta och gråter efter varje gång hon hostat.
Inte kul att vara liiten och ha ont i halsen :(
Men hon har en flaska med varmt honungsvatten som hon suger i sig hela tiden.
Så hon slipper hosta så mycket. Och hon ber om mer när hon vill ha det.
Vi tog oss en lång tupplur, sov båda två i hennes säng med alla gosedjuren.
Riktigt mysigt är det och skönt för en annan att sova mitt på dagen med ;)
I nästan 3 timmar sov vi.

Så imorgon blir det varken dagis eller öppna förskolan för smitta ner någon vill vi inte.
Men jag ska in till stan och träffa Emelie för det har jag inte gjort på en evighet.
Nellie får åka vagn och sitta i sin mysiga varma åkpåse :)
Måste handla lite nya kläder till henne med.
Nu har hon storlek 86.
Och sen har vi inte mer kläder i storlek över det.
Förutom det 6 snygga tröjorna jag vann i en tävling för ett tag sedan.
Men har för mig dom var storlek 98.

Och så blir det till att ta med sig honungsvatten på termos :)

godnatt


älskar er två



Kommentarer
Postat av: DONKEN

kläder är så kuuul o köpa, till bejbisarna :D

nu är jag rosa i huvvet igen.. emn utväxten blev de inte bra på, för där fäste det knappt. :/ måste man blondera för att de ska fästa? humpf.

dålig toning.. hahaha. pöss

2010-03-09 @ 15:06:50
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Ja verkligen. Jobbigt med förskylningar! Hur mår ni idag? :)

2010-03-12 @ 11:44:36
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Postat av: Michelle

Åh shoppa är kul! :)

Det måste vi med göra snart, dax för storlek 80! Känns som igår hon hade 45 i body! Galet..

2010-03-12 @ 21:19:04
URL: http://mammasnovalie.blogg.se/
Postat av: charlotte

Ja e så kul att solen e här även om de fortfarande e kaaallt! Våren känns lite närmare iallafall :) Har ni haft en bra helg? hur mår ni idag?

2010-03-15 @ 11:07:48
URL: http://snigelbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0