Utslagen

Idag började dagen som vanligt.
Men efter att Nellie badat vid 12 tiden så ville hon sova i fotöljen med en filt.
Där somnade hon. Och sedan bar jag ner henne till sängen.
Hon sov någon timma. Och när hon vaknade var hon rosig om kinderna och varm. Feber.
 Sen låg vi i varsin säng och pratade lite med varandra sen somnade hon om.
Och jag halvsov.
jonas som var hemma från jobbet för han mådde dåligt på morgonen satt i soffan.
Alla slappade helt enkelt.
Febern har hållt i sig hela dagen och vi låg framför tv sen och kollade på "Barbie som ö prinsessan".
Hon ville bara dricka lite. Annars bara ligga ner.
Jag frågade om hon ville ha lite medicin så hon skulle må lite bättre,
och hon sa att det ville hon.
Så hon slurpade i sig den HEMSKA flytande alvedonen.
Utan att göra en min.
Själv tycker jag det smakar hemskt äckligt!
Men hon är så duktig, hon vet att det gör henne bättre.
Nu på kvällen ropade hon på mig för hon låg i mitt rum på handdukar i in säng med en liten skål med.
För innan på kvällen sa hon att hon hade ont i magen.
Så jag trodde att det var maginfluensa på G.
Men hon ville äta...så hon åt jätte mycket och ritade och har varit på kanonhumör och busat nu ikväll.
Sen har vi legat i sängen och myst och kollat på Chuggington tills hon somnade av sig själv kl 22:20.

Dagis blir det imon om hon är feberfri.
För jag måste ut och övningsköra.
Och på onsdag ska jag in till staun och shoppa med min bror.
Inget han uppskattar, men behövs ;) Haha!

I söndags var jag och Nellie på leklandet tillsammans med Viola och Leon.
Violas lillebror var också med ett tag :)
Förmodligen fick Nellie någon bacill där.
Så mycket barn.....så mycket snuskiga baciller haha :P



Violas bror (Teo) med Leon & Viola med Nellie
Tycker allt att de stora ser ut att tycka det är roligast ;)


Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jobbigt med feber! Krya på er!

2011-01-18 @ 03:34:23
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Det är många fördelar med en kamin :) Vi värmer ju huset uteslutande med ved, så för vår del måste veden vara rejält torr. I år har vi dock varit ute försent och den torra veden är slut - så nu får man kämpa för att få igång kaminen :P

2011-01-19 @ 12:00:03
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: johanna

Åh.. tack detsamma :)

2011-01-19 @ 16:22:37
URL: http://melinjohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0