Sovardag

Inatt var Jonas upp hela natten och lagade bilen.
Och jag har väldigt svårt för att somna när han inte är hemm eller inne.
Så jag låg vaken till 4, sen slumrade jag väl till lite tror jag.
Sedan vif 7 halv 8 på morgonen var han inte inne än, så jag ställde mig och diskad.
Sedan när han väl va inne så somnade vi och jag vaknade 11:10.
Och hon från Trygg Hansa skulle komma 11:30.
Det blev panikryck upp ur sängen och städa och fixa iordning mig.
Och såklart att tvinga upp Jonas, det är inte det lättaste.
Iaf så tecknade vi den dyraste försäkringen (Jonas bestämde).
Sedan var det då dags att ge Nellie alvedon.

Vilket inte gick bra alls.
Sprutan som man stoppar i munnen och ska spruta in alvedonen med var så trög.
Jag tog i så lite det bara gick ändå slutade det första försöket med att sprutan dundrade loss ett alvedonskott i halsen på Nellie som blev riktigt ledsen och arg.

Sedan var det Jonas tur att titta lite på dendära tröga sprutan, vilet slutade med att han testade att trycka på den,
så jag fick mig ett alvedon med skogsbärssmak rätt i ögat.
Och det sved kan jag säga!
Det slutade med att hon fick slurpa i sig det från en sked ist.
Och så får det bli hädanefter.
För det var alvedon överallt!

Väl på BVC så säger sköterskan att jo Nellie är lite för förkyld fortfarande så det blir ingen vacc. idag.
Utan den 2 januari ist.
Vilket var mycket skönt eftersom vi inte sovit så mycket, så slapp vi i värsta fall en väldigt ledsen bebis, med ont i benen.

såhär ser man ut när man tittar på blixten =)

Och jag har gjort en liten ljusfatsdekoration.
Som jag nog ska ge till mamma i julklapp.

De små hjärtan var så söta.
5kr styck på Blomsterlandet
.




Nä nu ska jag äta lite sedan sova.
Imorgon är det en julklappsköparedag.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Viola

Okej, jag ska handla julklappar på fredag:)

Jag bor i Gullberna Park. Vet inte riktigt hur jag ska förklara vart det ligger, men mellan marieberg och lyckeby iaf:)

Jag har slutat skolan nu så jag har inga lektioner nästa vecka. Det kanske skulle passa bra då? (i helgen är det däremot lite dumt för då är alla här hemma, och då får man ingenstans att va på:)

Va söt Nellie är på bilden förresten:)

2008-12-17 @ 23:54:59
URL: http:// violiejolie.blogg.se/
Postat av: Linn

Oj det låter tufft det där med att ha barn.=) Vart bor ni nu?

2008-12-18 @ 00:51:56
URL: http://coldasice.blogg.se/
Postat av: Maja

Varför var han tvungen att laga bilen mitt i natten? Sprutade ni med sprutan i kinden? Alltså på sidan bara, för då brukar det gå lättare. Men funkar det med sked är det ju lika bra.

2008-12-18 @ 09:15:42
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0