midsommardagen

Idag vaknade vår lilla solstråle klockan 8.
Jag masade mig upp och gjorde välling.
Och vid halv 9 så fick hon komma över till vår säng och gapa lite.
Sedan gick jag och Nellie upp och lekte lite.
Och vid 11 så somnade hon och Jonas och jag gick upp och drack kaffe och lite sådant.
Efter det tog vi en runda ut med barnvagnen, och såklart så började det regna när vi kommit ner för trappan.
Men vi satte på regnskyddet som Nellie tyckte var jättekul att banka på. Och så traskade vi på.
Hon fick sova vidare i vagnen när vi kom hem igen.
Nellies farmor passade henne så vi kunde åka och handla lite.
Eller det blev inte så lite. Handlade två nya leksaker till Nellie.
3 små roliga bollar, och en sådan liten låda med hål med olika former med klossar i.
Och en söt lite fleecejacka till henne. 20 liter välling. Och jag köpte mig äntligen en nya mascara (False Lash Effect från Max Factor) för !aah! 155kr. Och lite annat smått och gott.
Och jag åt sill och potatis med idag med, fast med Jonas familj.

Idag bestämde jag mig för att det var dags att sänka spjälsängen.
Så det har vi gjort och så gosade jag till det där i och ställde henne vid kanten så hon kunde träna balansen lite.
Och hon satte sig själv och reste sig sedan igen helt själv med hjälp av sängen.
Så duktig är hon!♥
Och hon ville inte sova som vanligt vid 18 idag, det hoppade hon över.
Så hon har bara sovit någon timma där vid 11 idag.
Så hon sitter fortfarande och leker. Och vid 21.00 så är det läggdags.
Och då ska jag ta upp den torktumlade tvätten som till 98% består av Jonas kalsonger och strumpor. Resten är mina.
Har en massa mer att tvätta.




Igårkväll blev det ingen film.
Men ikväll hoppas jag.

Baaaaj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0