Nelliesen <3



Snart är Nellie redan 14 månader gammal.
Hon är så stor och så duktig.

Hon kan gå riktigt bra  t.o.m springa.
Hon är riktigt busig och älskar att dansa.
Så fort det hörs musik så börjar hon.

Hon pratar och pratar..

Hon säger:

Hej
Mamma
Pappa
Titta
Bibbi (katt)
Lampa
Vovve
Häst
Meh(Mer mat)
Nännä(välling)

Kommer inte på mer just nu.
Det är så kul att höra hur hon lär sig prata.
Och hon förstår mycket av det man säger till henne.
Och självkklart är det roligast att göra saker som alla säger "NEJ" till.
Hon blir jätteglad när Jonas eller mina närmsta kompiar hälsar på, för dom har varit med från början så dom känner hon riktigt bra.

Att få henne at sitta i vagnen kan va riktigt svårt ibland.
Hon visar verkligen när hon inte vill det.
Speciellt just på stan. Vill helst gå runt själv och dra ner saker.

Just nu sitter hon och rotar igen min handväska, och mina armband är väldigt intressanta.
Idag ska vi träffa Malin =)
Och jag ska fortsätta städa mitt evighetsrum.

Hääy!


Kommentarer
Postat av: Svenja

Hon är ju så himmla söt :)

2009-11-02 @ 20:45:50
URL: http://swenna.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Stort GRATTIS till vinsten i min blogg, du vann ett hemligt klädpaket från Little Green Radicals.



Maila över vilken storlek du vill ha på kläderna. Min mejl är [email protected]



Du har väl inte missat de andra barntävlingarna jag har igång?

2009-11-08 @ 10:44:53
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: emma

vilken sötnos!: )

2009-11-10 @ 09:15:10
URL: http://emmzien.blogg.se/
Postat av: En Mölnbobos Liv - Mammablogg

Hej igen!



Jag har inte hört något ifrån dig, hör av dig innan 11 november kl 18, har jag inte hört något ifrån dig innan dess så måste jag tyvärr dra en ny vinnare.

2009-11-10 @ 14:39:50
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Linda

Oj va stor hon har blivit! Jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag är nära vän till Hanna som gick i din klass och när du var gravid vet jag att jag sa att jag var väldigt avundsjuk. Nu har jag ju en egen liten sötnos och jag tycker att han utvecklas mycket men ju äldre de blir, desto större framsteg gör de ju. Det måste vara jättekul att få höra Nellie prata och lära sig nya ord, jag längtar så efter att få höra "mamma" för första gången :)

ha det bra och ta hand om dig och din lilla sötnos! :)

2009-11-15 @ 12:33:54
URL: http://LindaAndersen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0