Piggley Winks Äventyr

Jag är såå hungrig just nu.
Ska dricka te och äta smörgåsrån, med ost på.
Eller så kanske jag tar och göra lite mannagrynsgröt.

Nellie och katten är i full gång med att busa och jaga varandra, Nellie gapskrattar.
Katten lägger sig ibakhåll och hoppar på. Och jagar sin egen skugga.

Barnkanalen är som vanlig igång.
Det finns faktisk en del bra där.
Som Piggley Winks äventyr(är på tv nu 09:30)

Det är ganska så skoj.
Men jag är själv ganska barnslig av mig,
så sedan någon gång när jag har råd ska jag ha Visasat GULD.
Med en massa skoj kanaler!


Igår installerade jag ett spel åt Nellie på datorn.
Lek och Lär - Förskolan
Självklart är hon väldigt för liten för det,
men hon är väldigt intresserad av datorn och vet att vi använder musik att klicka med.
Och hon skulle minsan sköta det själv.
Själva spelat var ju rätt kul med färger och sångar och en massa sådant,
men hon blev rasande när jag skulle trycka och hjälpa henne.
Hon skulle absolut klicka och hålla musen själv.

Ne nu måste jag äta och se på Piggley Wink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0