Dönickar & några luffare

Idag blev som sagt jag och Nellie hämtade av min mamma.
Det var väldigt skönt att komma hem. Men hemlängtan gick inte över.
Jag överöste Lille Kis med kramar och pussar.

Nör Nellie sov middag så kollade jag på TV TV TV <3
Vet inte hur jag skulle klara mig utan en TV??

När Sebbe kom hem från skolan och mamma och pappa var tillbaka efter ett ärende så gick jag och Sebbe ut i skogen med varsin kamera, Sebbe lånade min och jag tog pappas.
Jag älskar att gå omkring inne i en stor mossig skog.
Vi hittade en gammal spritflaska under ett stort stenblock, det var som en liten grotta som man kunde få plats 3 under typ. Det kanske har suttit en gammal sleten luffare där någon gång.
Det står 1917 på korken.
Och i botten står det 3/4 L.

Vin & Sprit grundades 1917 under namnet Aktiebolaget Spritcentralen, sedermera AB Vin & Spritcentralen, i samband med införandet av Brattsystemet. Huvudsyftet med ett statligt företag var att ta bort det enskilda vinstintresset från alkoholindustrin. Vid skapandet av Vin & Sprit tvångsinlöstes samtliga sprittillverkare och spritimportörer i Sverige och kom då under V&S:s kontroll.


Det var lite spritfakta


Vi fotade en massa saker...

En dönick.


Sebbe tittar ut från "Luffargrottan"


Mr. Bagge


Vi klättrade upp varsin gång..



Lite fingersvamp


Ja vi fotade en massa massa och jag hittade ett blåbärsparadis.
De är övermogna på de flesta ställen, men inne ibdunkla skogen mognar dom senare.
Där ska jag plocka mums!



Nu ska jag dricka te och sedan sova, läsa lite kanske.
Har inget planerat i morgon.

GodNatt


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ja jag vill med rida, vi var ju bara ute och gick med dom. Den lilla är inte inriden än. :(



Fina bilder ni tog! :)

2009-09-08 @ 10:31:06
URL: http://heavenisaplacenearby.blogg.se/
Postat av: Natali

svar: Vi bor i Järna det ligger precis på gränsen mellan stockholms län och sörmland tror ja det heter haha :D? De är typ som lyckeby eller jämjö, så väldigt litet!



MEN ÅHHH JA de är så jävla mys att gå i skogen, har du plockat nån svamp i år? :D ja har inte vågat pga dum´vargen höhö :(

2009-09-08 @ 17:49:41
URL: http://nataliz.blogg.se/
Postat av: Svenja

Jätte fina bilder :)

2009-09-08 @ 19:25:49
URL: http://swenna.blogg.se/
Postat av: freja

sista bilden var jätte vacker½

2009-09-08 @ 20:05:27
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0