en dag i solen

Igår så bestämde jag mig för att jag skulle inte bara sitta hemma med Nellie.
Utan vi skulle ta oss in till öppna förskolan även om v inte kunde få skjuts in.
Så jag bestämde mig för att jag banne mig skulle klara av att ta bussen med vagnen.
Jag har nästan som lite fobi för att hoppa på bussar om det är mycket folk på och kände att det skulle vara värre med vagn och hela köret.
Men det gick riktigt bra. Och Nellie var jätte glad över att få sitta på ett eget säta vid fönstret och kika ut medans hon åt majskrokar.

Vi hoppade av och gick hem till Viola och Leon.
Det var så roligt för dom stod och tittade och pekade på varandra.
Och Nellie skulle inte alls säga Leon, utan sa "Bebis" till honom hela tiden.
En stund senare så gick vi in till stan mot öppna förskolan för det var så fint väder.
Det var inte speciellt mycket barn där igår. Men ändå kul för barnen med någon att umgås med och lite nya leksaker. Och som vanligt har barnen inte tid att fika en längre stund innan dom vill rusa runt och leka på golvet igen. Och Nellie är alltid upptagen med dockor och dockvagnar.

Efter ÖF gick vi till stan för att kolla på nya skor till Leon.
Nellie somnade i vagnen medans Leon tyckte att man inte kunde missa en enda sekund av vad som hända runt omkring. Jag hittade mig en söt skjorta på Gina.
Och sedan gick vi ner till hoglands park och gungade med Leon.
Nellie låg i vagnen och sov.

Sen tog vi bussen tillbaka till Viola och fixade lite middag och sedan åkte jag hem.
När man inte annars gör så mycket om dagarna så blir man ganska trött av en sådan dag.








Och nu ska jag ut och övningsköra lite.
Först ska vi köra till dagis och lämna Nellies "Nasse"
 som vi glömde hemma. innan dom ska sova.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Så härligt med solen! :) Nä nu är det inte långt kvar. Läskigt :D! I vilken vecka kom din Nellie? :)

2010-04-07 @ 12:37:33
URL: http://snigelbebis.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

Jag har också förbi för bussar med mycket folk i. Förut hade jag i princip ångest varje gång jag skulle stiga av/på en buss.

2010-04-08 @ 07:12:27
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0