nu sidu ;)



Ännu en morgon med en förkrossad Nellie som säger hejdå
och vill puss och krama mama innan hon går från dagis.
Usch så jobbigt det är att lämna nu, men det går nog över snart.
I morgon är de tinte dagis så vi ska ut i skogen och leta lite svamp och så :)
Hittade lite kantareller ikväll när vi var hos hästarna med mat.
Jag trivs i höstvädret som är just nu. Men vill ändå inte att sommaren ska vara slut.
Bada i havet som är det bästa jag vet!

Idag har jag sökt lite jobb så jag hoppas på tur.
Jag söker bara sånt jag kan tänka mig.
Annars om det inte blir nått så funderar jag på att plugga till våren.
Är sugen på något inom hotel & resturang eller något inom pedagokik.
Drömen vore ju något som har med djur att göra.
Men inte så jätte mycket till pengar där kanske och veterinär skulle jag inte klara.
Då jag gråter  över det mesta med döda djur. Trampar inte på myror, sniglar etc...
Att t.ex behöva avliva en sjuk katt eller hund skulle få mig att bryta ihop totalt!
Är sugen på teater med, inte direkt yrkesriktande men man lär sig nog mycket om sig själv.
Jag är sååååå sugen på det, men vill inte gå det själv liksom.
Tänkt att en dag få vara med i en film liksom....

Har även ikväll via internet bokat min första körlektion med körskolan.
Svinigt jävla dyrt men tänkte det kunde vara bra att någon säger exakt vad jag behöver träna mer på.
För köra kan jag ju vill bara träna mer på typ parkera och sånt sen är det dags att fixa halkan.
Och plugga stenhårt på terorin!
För jag ska bannemig ha körkort så fort det bara går!
Har sån tur att jag övningskör med båda mamma, pappa och min morfar!
Plus att morfar jobbade som en sådan uppkörningssnubbe förut, han kan ju precis!
Jag valde att boka med den enda kvinnliga läraren nu första gången. Kändes bäst.
Så jag hoppas hon är trevlig med! Så den 8 september kl 9:30 är det dags :)
Det jag är nervös för är att det är ju en bil man inte kört innan så man är kanske inte van vid just den kopplingen osv. Men det ska nog gå braou :)



Kommer nog aldrig sluta lyssna på Eminem.
Älskar denna låten!
Älskar rihannas hår!! och läppar!
Och tjejen i videon är juvligt söt!


Kommentarer
Postat av: Viola

Jag vill också plugga till våren! Ska boka möte hos en syokonsulent för att få hjälp att komma på vad bara. Fast körkortet lär jag nog inte hinna med förrän till nästa vår eller sommar om jag inte pluggar då, annars får det bli senare för jag orkar inte ta tag i det :P

2010-08-26 @ 23:06:51
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Viola

svar: Okej :) nej jag vill ju helst plugga till nåt som ger en examen, alltså att man kan jobba som det sedan och försörja sig. Men vet inte vad. Helst hade jag ju velat jobba med nåt där jag får skriva men jag vet inte om jag kan leva på det liksom :/

2010-08-26 @ 23:22:21
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: Daniel

Du fixar det!!!!



Sen ska vi bilragga vetja!! Å hitta mej en kille! ;)

2010-08-27 @ 08:26:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: DONKEN

har inte läst ditt inlägg här ovanför ännu, tänkte bara säga det så du inte blir ledsen när jag inte skriver nåt om det. Jag läser det strax.. :) skulle bara säga att jag skrev ett inlägg om dig nu, och din senaste kommentar till mig. :)

<3 pöss

2010-08-27 @ 22:59:00
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN

du som skulle ha kortet till sommaren. blev visst inte så, men jag tror på dig ändå! :P kan du bara köra, så.

men körskolan ärmedvetna om att man inte är van vid bilen, det gäller även på uppkörningen vilket är jääävligt skönt..^^

motorstopp förstår de, om man nu inte gör det 200 ggr. :P



22 december körde jag upp andra gången då jag klarade det. :P

en kompis till mig också, fast 4 år senare (nu förra året)

så ett tips är ju o boka uppkörningen den 22 dec för då ska de minsann gå bra.



halkbanan fixar du, det gör alla om man inte kör in i byggnaderna runtom.... haha! annars är det ju bara att göra som de säger- och att ha jäävligt kul! det hade jag. betalar nästan 1400 kr igen bara för o ha kul där en gång till... :P



pöss pårej! :)

2010-08-27 @ 23:02:50
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN

yäyy!! kul att du blev glad, av att jag blev glad, o så du blev glad av det. öööh, ja.. ja just det. :P

hihi..

ojoj, fan så sugen jag blev på smörgåstårta nu då! din lille jeeevell... ;)

o klockan som är kvart i ett. var får man tag i smörgåstårta då, tro? haha...

jävla hoprmoner som spökar.

Jag får väl göra mig en kalvsylta med rödbetor-macka o smaska på vid datorn.

gubben gillar inte att jag äter här, så det får vara vår lilla hemlis, mwahaha :P

om jag inte glömmer bort det.

jag säger jag ska göramassa-sen är det glömt 2 sekunder senare. sicket minne, va... :P

2010-08-28 @ 00:45:34
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Jag har vaga minnen av att jag inte heller var så glad att bli lämnad hos främlingar när morsan skulle jobba, men jag lärde mig också att om man protesterar högt nog så fick man följa med till morsans jobb i stället :P



Sv: Jag tror att en träskylt är vad som passat här hemma :)

2010-08-28 @ 09:22:50
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: DONKEN

ja, då blir det att ta studielån o leva på både lån o bidrag o lånfanskapsdelen ska man ju betala tillbaaaaka sen också, o det har man ju inte råd med under hela livet. nej nu är jag pessimist igen, förlåt. hehe...

jag hoppas att du bååde kan plugga och jobba, så att du slipper låne-delen. :D

vore inte livet mycket lättare då, så säg. :P



skrev du in dig på mitt inlägg med mammabloggare förresten? du SKA vara med i den listan, mohahaha... :P

skriver ett inlägg med länkar till alla gosiga morsor jag följer, nämlich. :)

pöss



och tack! ;)

2010-08-28 @ 13:37:25
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN

jaoo, där vare man sulle skriva om se-själver. :P

2010-08-28 @ 14:00:24
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: DONKEN

bara det är någorlunda bra grejer du köpt så är de ju lugnt. inge prydnadsporslinsgrejer hoppas jag. haha... :P jag har blivit anti sånt, mer o mer sen jag fick barn. ;)

2010-08-28 @ 14:21:30
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad kul med körlektionerna önska ja med kommit så långt men icke... lycka till!!



o du när ni ska ta thailand ta med mig;)

2010-08-28 @ 18:02:31
URL: http:// linaabjornemalm.blogg.se/
Postat av: Myran

Söker också en massa jobb, men känns som att det blir lättare om jag pluggar först, så ska försöka prata med en studievägledare(igen).



2010-09-02 @ 11:08:40
URL: http://zebramyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0