Tjocktomte

Igår var det Luciafirande på Nellies dagis.
Och vi var såklart där och tittade,Nellie var en söt tjock tomte♥
Eftersom det faktiskt var utomhus så hade hon tomterock och så över overallen.
Så himla gulligt haha.
Dom var så duktiga och sjöng och Nellie och en till sprang runt.
Och några gånger ropade hon på "mormor" och "Sebbe" och kom fram till oss sen gick hon tillbaka till ledet.

Kallt var det men vi fick varm glögg och äppelmust.
Mycket mysigt.

Och hon var väldigt glad över att Pappa Jonas var på hennes dagis.
Och när vi var hemma i värmen igen sa hon:

- Mormor, du var på mitt dagis!



Idag händer nog inte så mycket.
Det snöar ute och blåser lite.
Har lite julklappar kvar att handla så ska försöka göra det någon dag nu.
Och så väntar jag på julkorten som ska komma.
Jag får nog lägga dom i brevlådorna själv för det blir nog för sent annars.



Jag saknar redan lucia.
Det är såååå mysigt och jag har kollat på Luciafirandet i svp flera gånger.
Jag har lust att börja i någon stor kör.
Myyyys!

Puss


Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, hittar du en kör ska du helt klart börja med det - det är en härlig aktivitet.



Jag har själv varit med i en kör i mina unga år. Alltså för skitlänge sen :P



Ha en fin kväll!

2010-12-15 @ 20:26:32
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Haha åh vilken sötnos!! =)

Och visst är baguetter goda! Kan äta hur mycket som helst! Det jobbiga är bara att det rinner ur dem :O xD

kramar! =)

2010-12-15 @ 21:18:42
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

och var kommer kamelerna in i bilden dårå? :P

lasse såg kameler på stan idag.... det var mnåt pingstkyrke-tjaffs. haha! livs levande kamel, mitt i stan. skumt.- hahaha :P



mys med lucia på dagis ja :D

2010-12-18 @ 20:56:09
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0