måndag 25 jan

Nellie vaknar nog närsom nu.
Hon har sovit ett bra tag, och min bror kom nyss hem från skolan.
Pappa är och handlar.
Hungrig är jag som bara den, har levt på oboy och frallor och knäckebröd idag.
Sedan blir det ärtsoppa.

Kommer ihåg att i låg/mellanstadiet så var det liksom fel om man tyckte om ärtsoppa.
Alla låtsades tycka det va det äckligaste man kunde få i skolan, och blä hörde man ofta i kön.
Jag själv var inte bättre och åt ist bara knäckebröd en sådan dag.

Minns inte när jag började äta ärtsoppa men jag gillar det verkligen.
Speciellt med lite senap i =)

Mamma åkte jättetidigt i morse, hon är i stockholm nu, och kommer hem i morgon kväll.
Så idag blir det till att hjälpa till ute i stallet med pappa.

Jag sitter och kollar på en massa fina sommarkläder.
Och hittar så mycket sött och fint till Nellie!
Skulle vilja shoppa loss ordentligt till henne, men vet inte riktigt vilken storlek hon kommer ha till sommaren.
Just nu har hon nästan storlek 86.
Så jag får vänta lite med det.

Nu ska jag och min bror spela lite nintendo wi.
Eller så lägger jag mig i sackosäcken framför den varma kaminen tillsammans med Lille Kis.

Såhär gosigt ser det ut när hon sover på soffans ryggstöd

Kommentarer
Postat av: DONKEN

ååååwh, vad mys! :P njäh, tiden blir lite mer knapp med barn, haha... FAN vad sugen jag blev på ärtsoppa nu bara för det. Och det har vi ju såklart ingen hemma. Man kan ju göra själv, men DET tar väl 7 år. 7 svåra år, dessutom, haha.. åhåå, strl 86, hon har kankse 92 till våren då.. fast de växer ju långsammare ju äldre de blir, sen slutar man ju växa nångång i högstadiet med. (oj vad långsiktig jag blev nu) nähäddu, jga är fortfarande sugen på ärtsoppa. kände igen dedär med skolan, hahahaha, fan va korkad grupptrycks-loser man var. Är ju pinsamt, när man tänker efter.. pöss!

2010-01-25 @ 15:38:57
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Fint namn din dotter har! :)

Allt bra med er?



Jag har en tävling i min blogg just nu och den avslutas 1 februari. Där du kan vinna en valfri mössa från barnpalatset, kanske en populär namnmössa till dottern? :)

2010-01-27 @ 10:33:43
URL: http://sandrastomberg.com
Postat av: Sanna M

Svar: tack så mycket för din snälla kommentar! Åh, Nellie, vilket fint namn! :)

2010-01-28 @ 18:16:00
URL: http://tabubloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0