solig och varm dag

Jag är så trött så ögonen snurrar känns det som.
Har legat och läst en massa böcker för Nellie sen släckte vi lampan och efter en stund somnade hon.
Det är rätt skönt att hon gillar att höra sagor som är lite "svåra" för hennes ålder kankse.
Men hon lyssnar och berättar vad hon ser på bilderna och kommer igåg allt :)

T.ex boken "Hattjakten" den är riktigt lustig tokig och rolig, samma slags miljö som i Findus & Pettson.
Eftersom det är samma författare :)
Och en massa text.

"En typisk Nordqvist-hit! Förträfflig historia med lustiga och underhållande teckningar som myllrar av spännande detaljer."




Jag har alltid älskat alla små finurliga detaljer i hans böcker.
Speciellt i Findus & Pettson.

Pappa och jag var en sväng i stan idag.
Först glömde vi ett viktigt kuvär som skulle med in, så mer än halvvägs fick vi vända och köra hem igen.
Och jag sprang då en på dagis och frågade om Nellie skulle kunna vara 1 timma extra på dagis.

Skulle hitta present till Jonas som fyller år nu på lördag.
Men jag letade och funderade på vad jag skulle köpa.
Och till slut var jag helt yr och trött.
Hittade absolut inget alls.
Men kom hem med 2 plagg från GinaT till mig själv...som vanligt.
Vill ha mig ett jobb så jag kan köpa mer saker jag vill ha, men samtidigt älskar jag att vara hemma och hitta på saker med Nellie.


Nellie för någon vecka sedan, nu har tulpanerna blommat över nästan.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken gullig bild på en söt liten flicka :-)

2010-05-21 @ 08:43:36
URL: http://tankarombilder.blogg.se/
Postat av: Viola

svar: Ja det får vi göra:) Nåt förslag?

2010-05-25 @ 11:13:05
URL: http://mummyfied.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

jag brukar försöka läsa för Kay också. men efter typ 5 minuter så tycker hon att vi ligger alldeles för stilla :P

2010-05-26 @ 10:38:03
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Viola

svar: Jasså okej:) Vi får ta och ses någon gång nästa vecka eller så:)

2010-05-27 @ 22:26:42
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0